Wednesday, June 3, 2009

CiNTa AiN NaQiLaH????





"cintanya penuh dengan keindahan,kehalusan,kesucian,dan keanggunan yang bukan mudah untuk dimiliki"

entri ni khas utk promote novel yg ditulis oleh sahabatku yg b'nama:
siti nur athirah bt mat taha..
hurm..hebat tau die..mude2 lg dh pndai wat novel..
cayyalah tira...hihi..


hehe..korg mesti penasaran bkn??pengen thu cerita novel nih??haaaa......
ni sinopsisnya yg dicurik dr blog tuan punye novel..haha..copy paste je sbb mls nk tules..hehe..

ni la ceritanya:

Kesetiaannya selama ini tidak pernah dihargai seorang lelaki yang bergelar tunangan. Fariz curang padanya. Sudahlah perasaan Ain Naqilah tidak dipedulikan malah Fariz sama sekali tidak pernah mahu berterus-terang dengannya.

Julia Anis meleraikan segalanya. Dia datang bagai menyerah diri kepada Ain Naqilah. Kecewanya Ain Naqilah hanya tuhan yang tahu. Baru sedar yang cinta Fariz bukan lagi untuk dirinya. Perasaan Ain Naqilah terguris.

Ain Naqilah tidak mahu silap membuat perhitungan lagi. Biarlah Fariz dengan hidupnya sendiri. Dia bukan wanita lemah yang akan merana kerana cinta. Keputusan dibuatnya demi kebaikan dirinya sendiri dan juga Fariz. Walaupun dia mungkin tidak mendendami Fariz tapi satu yang pasti mereka tidak mungkin akan kembali bersama.

Setelah persetujuan dicapai, hati Fariz mula bergolak. Seakan menyesal mengecewakan Ain Naqilah. Fariz mahu mengutip kembali sisa kenangan ketika mereka bersama. Namun Fariz terpaksa akur. Ain Naqilah tidak mungkin lagi menjadi miliknya. Fariz belajar menerima takdir itu. Fokusnya beralih pada Julia Anis. Namun Julia Anis pula yang seperti tidak tegar bersamanya kerana merasa bersalah pada Ain Naqilah.

Apabila kesetiaannya tidak dihargai, ke manakah Ain Naqilah mahu membawa cintanya. Adakah menutup ruang hatinya buat seketika atau pun kehadiran Azri berjaya meyakinkan Ain Naqilah bahawa cinta akan menemaninya ke suatu destinasi yang indah?
Apakah kesudahannya..Cinta Ain Naqilah merungkai segalanya.

nk thu lebih lanjut ceritanya,belila novel tu..hihi..

bak kata zue:
"walaupun nampak mcm novel cintan-cintun yg biase korg bace under Alaf 21 tu, tp novel ni lain sikit tau..ni under Telaga Biru okay~ die ade unsur2 motivasi, tafsir, doa, adab-adab pergaulan dlm Islam, persahabatan dan elemen2 lain yg dirasakan sesuai utk pelbagai peringkat umur..InsyaAllah.."

dan t'nyata..ianya mmg btul..hehe..
haaa...sbbnye.......................
ak dh pon beli novel nih..haha..


p/s:haaaa..bagi sesape yg minat baca novel dan xminat baca novel tp minat cerita novel nih(mcm ak), boleh lah dapatkan kat mne2 kedai buku spt MPH dan lain2...

beli3!!
gerenti best!!=D

3 comments:

Unknown said...

Salam..
yun..
holaholahola.
yun pun tolong promote novel trah kt cni..
mmg syg2 sgt kat korg..
really2 appreciate it!
tq for the support..^__^

GuyMalaya said...

naqi..???

Diriku said...

to tira:wslm..ur welcm...alaaa..novel bgus mesti la promote..hihi..


to GuyMalaya:mne cek tau..buat la novel..bru cek tau..hahaha...=P

Post a Comment